دین اسلام و تحلیل های نوین و به دور از تعصب از مبانی و مسائل اسلامی با رویکر قرآن محوری و قرآن پژوهی و عقل گرایی
خانه / تماس با ما

تماس با ما

درود خدا بر شما

از اینکه ما را قابل دانستید و قصد دارید با ما در ارتباط باشید ممنونیم

شما می توانید مطالب، انتقادات و یا پیشنهادات خود را از طریق ایمیل

contact@bazandish.com

dinpajoohi@gmail.com

با ما در میان بگذارید.

logo

سپاس فراوان

۴۵ دیدگاه

  1. به نام خدا
    سلام
    عیدتون مبارک سال خوبی داشته باشید
    حداقل یه تبریک سال نو بذارید توی سایتتون ، به خدا گناه نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    بازاندیش پاسخ در تاريخ فروردین ۲ام, ۱۳۹۵ ۵:۳۷ ق.ظ:

    با سلام. ممنون از لطف شما
    سال نو بر شما و تمام حقیقت جویان مبارک و پر برکت باشه
    از پیشنهاد شما ممنونیم و حتما در صدد انجام آن بر می آییم
    قصور ما را ببخشید
    در امان خدا

  2. سلام
    در سوره نساء چه آیاتی ظاهر آن با تفسیرش تفاوت دارد؟

    بازاندیش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱ام, ۱۳۹۵ ۴:۳۰ ق.ظ:

    با سلام
    ظاهر آیه های قرآن باید همانگونه که هست معنا شود حتی در آیه ۳۴ سوره نساء نیز اتفاقا باید همان زدن معنا شود و ما در مقاله ای که در مورد این آیه نوشته ایم زدن را همان زدن معنا کرده ایم. نمی توان به راحتی آیه ای را از ظاهرش خارج کرد و به گونه ی دیگری معنا کرد.
    نمی دانم دقیقا منظور شما از این سوال چیست؟
    بله ممکن است ما به اشتباه از ظاهر آیه چیزی بفهمیم ولی آیه چیز دیگری بخواهد بگوید و از این موارد زیاد داریم ولی اینکه واقعا ظاهر آیه ای چیزی بگوید ولی مطلب دیگری مراد باشد چنین چیزی صحیح نیست.
    به هر حال منظور خود را بهتر بیان کنید.

  3. باسلام
    ممنون از حسن توجه شما…
    همان گونه که شما فرمودید منظور بنده هم آیاتی هست که برداشت ما از ظاهر آیه اشتباه هست و در اصل اصل آیه با برداشت سطحی ما متفاوت است.
    در سوره نساء می خواستم بدونم چه آیاتی به این گونه وجود دارد.

  4. با سلام
    مقاله مربوط به ربا را خواندم شما از هر مرجع تقلیدی صحبتی ، مسئله بیان فرمودید مگر حاجاقای سید صادق حسینی شیرازی ! چرا در یک مسئله ای که میخواهید به مراجع و بیاناتشون رجوع کنید به همه مثلا به آقایان منتظری، صانعی،آملی و غیره رجوع میکنید ولی به حاجاقای سید صادق شیرازی رجوع نمیکنید و نظر ایشون رو در سایتتون نمیزنید ؟
    آیا تا حالا پای سخنرانیهاشون نشستید ؟ آیا افکارشون غیر از قمه زنی را مورد مطالعه قرار دادید ؟ یا همین طور از گفته های دیگرون شما هم مثل بقیه نظر میدید ؟؟!!
    مطمئنم اگر پای حرفها و نظراتشون بشینید عاشق و شیفتشون میشید و میفهمید که چه مرجع با خدا و محترمی هستند !
    امتحانش ضرر نداره

    بازاندیش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۲:۴۱ ب.ظ:

    با سلام و تشکر از نظر شما
    اتفاقا روش ما در این سایت این نیست که مقهور تبلیغات شویم و چون بر علیه ایشان حرفهایی زده می شود کلا ایشان را رد کنیم. خیر ما از نظرات همه استفاده می کنیم. و اما اینکه در مقالۀ ربا از افراد خاصی صحبت شده بود به چند دلیل بود. قصد ما این نبوده که در بحث ربا نظرات تک تک مراجع را بیاوریم بلکه تنها می خواسته ایم تفاوت های فقه سنتی و غیر سنتی را بیان کنیم و برای این کار آوردن نظرات چند مرجع کافی بود. علاوه بر این قصد داشتیم از افرادی که معمولا مردم از آنها تقلید می کنند نظر بیاوریم نه اینکه بخواهیم دیگران را کنار بگذاریم.
    البته در این زمینه یا زمینه های دیگر اگر از آقای صادقی مطلبی دارید برای ما بفرستید تا استفاده کنیم
    مطمئن باشید هدف ما رسیدن به حق است نه اینکه شخص گرا و فرد گرا باشیم. اصلا اینگونه نیست که ما به خاطر فلان نظر ، یک شخص را کاملا کنار بگذاریم و رد کنیم. ان شاء الله پیشنهاد شما را عمل خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد به نظرات ایشان نیزرجوع کنیم. با تشکر

  5. با سلام
    نظر منو کامل نگذاشتید!! به به به ! مثل اینکه شما هم سانسوره رو داریداااااااااااا! البته بهتون حق میدم .
    ولی بازم میگم از نظرات و رساله حاجاقای سید صادق شیرازی ( حفظ اله ) هم در مقاله هاتون استفاده کنید
    سایتتون خیلی خوبه
    خدا قوت

    بازاندیش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۶:۲۰ ق.ظ:

    با سلام. بازدید کننده وب سایت بازاندیش (از تهران) از نظر شما متشکریم.
    سیاست تایید نظرات وب سایت بازاندیش بر مبنای آزادی نظرات است مادامی که به چهارچوبه اهداف سایت آسیب نرساند. فلذا از اصلاح نظر شما عذرخواهی مینماییم. اطلاعات کافی در مورد شخص مذکور فعلا در دسترس ما نیست و نسبت به تحقیقات ایشان بی اطلاعیم. انشاء الله در صورت مواجهه با تحقیقات ایشان که متناسب با وب سایت بازاندیش می باشد حتما از مطالب ایشان بهره مند خواهیم شد.
    با تشکر از شما
    در پناه حق
    گروه دین پژوهی

  6. با سلام
    کلیپ آقای دانشمند را دیدم وحرفهای شماراهم خواندم
    این آقای دانشمند محترم یک مبلغ دینی فوق العاده تندرو هستند ، ایشون اوایل یکی از طرفدارای محکم و دوآتیشه حاجاقای سید صادق حسینی شیرازی(حفظ اله) بودند ولی بعد از مدتی احتمالاً به خاطر اینکه فهمیدند بوی گوشت وکباب از حاجاقا بلند نمیشه و بوی گوشت از جای دیگست رنگ عوض کردندو اعلام برائت و جدائی از ایشون نمودند و گفتند من اصلا کاری به حاقای صادق شیرازی ندارم در صورتیکه همیشه در شبکه امام حسین حرف میزدندوعکساشونم ازدیدارحاقای شیرازی توی اینترنت موجوده!
    از یک همچین آدمی چه انتظاری دارید ؟! من که برام عادی بود؟!

    بازاندیش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵ ۶:۱۷ ق.ظ:

    با سلام. بازدید کننده وب سایت بازاندیش (از تهران) از نظر شما متشکریم.
    اطلاعات ما در مورد آقای دانشمند درحال حاضر در همان حدی است که در پست مذکور آمد و نسبت به مسائل مطرح شده از جانب شما بی اطلاعیم و علم نداریم. فلذا تایید نظر شما به منزله تایید سخن شما نیست.
    با تشکر از پیگیری شما نسبت به مطالب سایت
    در پناه حق
    گروه دین پژوهی

  7. بسمه تعالی
    با سلام
    این جزوه ی رباتون خیلی بحث سنگین و مشکلی هستش یعنی جوری گفته نشده که عامه ی مردم بفهمند،از کلمات تخصصی فقهی خیلی استفاده شده
    شما بهتره در مقاله هاتون ، چون در سایت قرار میدید وعامه ی مردم میخونند کمی راحت تر و عامیانه تر صحبت کنید نه حوزوی!
    ممنون

    بازاندیش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۳۹۵ ۴:۲۰ ق.ظ:

    با سلام و تشکر از نظرتون
    اتفاقا سعی ما بر این بوده که در بحث ربا ، بحث را خیلی ساده بیان کنیم. بله اونجاهایی که نقل قول از علماء کرده ایم مقداری بحث مشکل شده است چرا که اون متنها مال خود ما نیست بلکه متن رساله ها است و رساله ها معمولا سخت نوشته شده است ولی اونجاهایی که متن خودمونه سعی بر این بوده که ساده نوشته بشه.
    ولی باز از نظرتئون تشکر. سعی می کنیم در موارد دیگر کلام شما را بیشتر مد نظر قرار بدیم
    با تشکر

  8. بسمه تعالی
    در مورد مقاله ربا باید بگویم که شما یا خیلی ساده هستید یا خودتان را به سادگی میزنید
    یعنی واقعا شما مردم ایران را نشناختید؟! مردم ایران حتی اگه تا گردنشونم پولدار باشند همشون میگند نداریم نداریم
    اگربانکها این قوانین سخت را برای وام اجرانکنند همه مردم میگند مانداریم باید باما مثل آیه قرانی رفتار بشه و فرصت بدند شما خودتون با کسائی برخورد نکردیدکه طرف بالا شهر میشینه ماشینه شاسی بلند هم داره کارخانه هم داره بعد که موقع حقوق کارگرای بدبخت میشه عقب میندازه که با پوا کارگرا کار کنه ، ازون طرفم وقتی بهش میگی بازار چه خبر شروع میکنه به زمین و زمان فوش دادن ، بابا حاجاقا شما این مردم رو نشناختی ! ازون طرف به قول شما حرفای ناجور به شورای نگهبان و ح ک و م ت میزنند ،ازون طرف …… نگم بهتره
    هیچوقت به مردم ایران اعتماد نکنید
    دروغگوترین مردم دنیا ،ایرانیها هستند
    باور کنید راست میگم .
    فعلاً

    بازاندیش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۳۹۵ ۴:۲۱ ق.ظ:

    با سلام و تشکر از نظرتون
    بله این حرف شما صحیحه، به خیلی از افراد واقعا نمیشه اطمینان کرد ولی به هر ترتیب سوء استفاده و عملکرد بد افراد نباید موجب بشه که بخواهیم قوانین قرآن را نادیده بگیریم.
    بله در اجراء باید بیشتر دقت کرد و قوانین قران را برای هرکسی اجراء نکرد.
    پس از لحاظ مفهومی باید قوانین قران اجراء بشه ولی در مصداق باید خیلی دقت کرد.
    اینکه شما ما را ساده فرض کردید به خاطر اینه که فکر کردید ما در مصداق هم قائلیم باید این قوانین روی هر کسی اجراء بشه. خیر در اجراء باید گروه های تفحص وجود داشته باشن تا از قوانین دین سوء استفاده نشه

  9. بسمه تعالی
    با سلام
    در جواب مقاله ای که برای اقسام شرک نوشتید این سایت رو براتون میفرستم . که شاید متقاعد بشید که زیارت و درخواست از امامان و امازاده ها شرک محسوب نمیشه

    http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6310

    بازاندیش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶ ق.ظ:

    با سلام. ممنون از راهنمایی شما
    حتما بررسی می شود
    موفق باشید

  10. بسمه تعالی
    با سلام
    یه سری افکار حوزوی دارید ولی بازم کمتر از بقیه هست ، اولین سایته که ماله آخوندا هستش و حرفای آقای دکتر شریعتی را تائید میکنه!آخه اکثراً آخوندا و مذهبیای تندرو اصلاً حرفای مرحوم دکتر شریعتی (ره ) را اصلاً قبول ندارند ! هرکسی که دنبال این باشه که در کشور ، اسلام واقعی اجرا بشه همیشه منحرف حساب میشه ، ترک شده در جامعه ، وهابی و …. ، مثل دکتر شریعتی (ره ) ، مثل حاجای سید صادق شیرازی ( حفظ اله ) ، حاجاقای صادقی تهرانی ، حاجاقای منتظری (ره ) ، حاجاقای طاهری ( ره ) ، حاجاقای صانعی (حفظ اله ) و الی ماشااله …….

    بازاندیش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵ ق.ظ:

    با سلام. از نظر شما متشکر
    پیام شما پس از حذف قسمت های زائد تایید شده است.
    به امید رسیدن به جامعه آرمانی و مورد نظر رسول اکرم (ص) و ائمه هدی (علیهم السلام)
    موفق باشید

  11. بسمه تعالی
    با سلام
    من مقاله (( تفاوت دو گفتمان در دو اجتماع‏ )) را خوندم
    ببینید بله ، گفته ی شما کاملاً صحیحه که برخی مبلغین دائم میگندزانرین و پیاده وری های کربلا همشون بهشتیند !
    اینا همه حرفای بیخوده که منم به هیچ عنوان قبول ندارم
    حالا شما از یه نظر دیگه هم ببینید مثلاً اون تنهایی و فکر کردن توی راه کربلا و تصمیم بگیریم که خوب و حسینی بشیم
    مثلاً خود من تا بتونم اعتکاف میرم نه اینکه میگند بهشتی میشید ، نه ! چون یه فرصتی برای خلوت کردن با خودم پیدا میکنم و خیلی از رفتارها و کارهای اشتباهمو تغییر میدم ، حالا اون پیاده روی ها هم اگر بتونه باعث بشه که آدم در خلوت خودش به سمت حرم یه کم به فکر اصلاح خودش و تغییر رفتارهای بدش بشه خوب خیلی خوبه ، چون خیلی وقتا خلوت کردن آدم با خودشون خیلی کمک به اصلاحمون میکنه ! من که خیلی تاثیر ازین خلوتها گرفتم !
    شاید منظور این مبلغین هم همین باشه ولی درست نمیتونند منظورشونو به مردم بیان کنند!

    بازاندیش پاسخ در تاريخ تیر ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۸ ب.ظ:

    با سلام. تشکر از دیدگاه شما
    دیدگاه شما در جای خود محترم و قابل تامل و توجه می باشد و می تواند صحیح باشد
    با این حال بهتر است انسان از راههای معتبر و مورد تاکید قرآن مجید به خودسازی و خودشناسی برسد
    گاهی با اینکه منظور شما محقق می شود ولی انتخاب مسیر اشتباه برای رسیدن به آن، به مقاصد و اهداف دیگر دین ممکن است لطمه بزند
    پس انسان مسلمان بهتر است از راههای قطعی و معتبر که شائبه های غیر دینی دیگر را به دنبال ندارد به خودسازی و خودشناسی برسد.
    با تشکر

  12. بسمه تعالی
    با سلام متن شما در مورد روایات هرکس فاطمه رااذیت کند من را اذیت کرده خوندم
    من هم همین چیزی که شما گفتید را میدونم ، یعنی حضرت علی میخواسته زن بگیره که پیامبر (ص)بهش همچین چیزی را میگه !
    من از هر روحانی می پرسم کله گرگی میده و درست و حسابی جواب نمیدند و من به این شک کردم که نکنه اصلا درست باشه که نمیجوابند و از زیرش در میرند ؟!؟!
    شما هم بالاخره در متنتون نیاوردید که این روایات درسته یا خیر؟؟؟ آیا واقعا حضرت علی (ع) میخواستند زن دومی بگیرند یا خیر؟؟؟!!!

    بازاندیش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۵ ۲:۰۸ ق.ظ:

    با سلام. با توجه به مجموع مطالبی که گفته شد نمی توان به صورت قطعی در این زمینه نظر داد. دانستن یا ندانستن اینکه آیا واقعا حضرت علی ع می خواسته زن دوم بگیرد یا نه چندان سودی ندارد. به هر حال این روایت با نکاتی که گفته شد موجب می شود که انسان نتواند نسبت به اصل واقعه یقین پیدا کند.
    با تشکر
    دین پژوهی

  13. بسمه تعالی
    باسلام
    چرا به خودتون سخت میگیرید؟!!
    حالا یه ان اله و ملائکه بعد از نماز و سه صلوات را بفرستند
    این که فی نفسه کار بدی نیست
    حالا میخواد سند داشته باشه یا نه ! مهم نیست !
    روزگار سخت گیرد بر مردمان سخت گیر

    بازاندیش پاسخ در تاريخ تیر ۲۱ام, ۱۳۹۵ ۱:۰۲ ب.ظ:

    با سلام. ممکن است فی نفسه اشکالی در دین وارد نکند اما انسان دیندار بهتر است دین خود و رفتارهای دینی خود را طبق آنچیزی که واقعیت دارد انجام دهد.
    طلب سند حتی در این موارد موجب می شود که سهل انگاری های دینی ما بیش ازین به بدعت ها دامن نزد. اگر در این موارد دقت لازم را به خرج دهیم دیگر در مسائل مهم اعتقادی ساده انگاری نمی کنیم و حرف هر سخنرانی را به راحتی نمی پذیریم
    در هر حال از شما ممنونیم

  14. با سلام

    من دو تا مسابقه توی سایت دیدم. یکی راجع به حضرت یوسف (ع) و یکی هم در مورد بحث ربا.

    مهلت شرکت در این دو مسابقه دقیقا تا کی هست؟

    ممنون

    بازاندیش پاسخ در تاريخ خرداد ۷ام, ۱۳۹۵ ۶:۰۹ ق.ظ:

    با سلام. مهلت این مسابقات به پایان رسیده است. با این حال در صورت پیگیری و تکمیل به پاسخ های شما انشالا رسیدگی خواهد شد.
    با تشکر
    دین پژوهی

  15. بسمه تعالی
    با سلام
    مقالتونو در باره اینکه چیزی که نقطه ی قوت غرب دانسته می شود در اسلام به تمام معنا یافت می شود خوندم
    حاجی واقعاً فکر می کنی اینجا آمریکااست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    یا لاس وگاسه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    که مشروب خونه و مسجد کنار هم باشند و هیچ کسی هم چیزی نگه ، هر کی دلش خواست کلوپ همجنس گرایی باز کنه و نظراتشو بگه و اون یکی هم مسجد باز کنه و عقایدشو بگه !!!!!!!
    مصلی یه روز دست اون مرجع باشه یه روز دست یه مرجع دیگه !!!!!!!!!!!!!!!!
    استغفراله !!!!!!!!!!!!!!!!!
    حاجی چیزایی میگی که اگه کسی ندونه فکر میکنه هیچوقت ایران نبودی !!!!!

    بازاندیش پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۵ ۴:۴۵ ق.ظ:

    با سلام.
    بحث این مقاله صرفا بیان پتانسیل اسلام و تئوریک می باشد.
    ایراد شما به جنبه عملیه کار می باشد که موضوع کلام نیست.
    با تشکر از شما
    دین پژوهی

  16. بسمه تعالی
    با سلام
    آخه تئوریک به چه درده جامعه میخوره ! درده جامعه رو که دوا نمیکنه !
    این پیشنهاد آزادی ، که شما یا اسلام دادید خیلی خوبه ولی به شرط عملی بودنش نه صرف تئوریک بودنش !
    فعلاً

    بازاندیش پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۵ ۱:۴۶ ب.ظ:

    با سلام. انشالا به سوی عملی شدن گام بر می داریم.
    با تشکر از شما

  17. با سلام و دعای خیر
    بنده از ارادتمندان جناب استاد عابدینی هستم، همیشه از بیانات و مقاله های نوین ایشان کمال استفاده را برده ام
    باتوجه به اینکه حضورا در جلسات سخرانی استاد شرکت داشته ام وبسیاری از مقاله ها و کتب منتشر شده در این سایت از بیانات استاد می باشد، چرا نام استاد عابدینی در ذیل مقاله ها و مندرجات این سایت گذاشته نشده است؟
    در کانال تلگرام ایشان (باز اندیش) واضح و مشخص بیانات ایشان همراه با نام منتشر می شود، اما اینجا اسمی از ایشان ندیدم، آیا نام بردن ایشان تشکر و جبران الطاف ایشان نیست؟
    با تشکر از سایت خوبتان

    بازاندیش پاسخ در تاريخ مرداد ۷ام, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ق.ظ:

    با سلام و درود خدمت شما دین پژوه گرامی
    مطالب و مقالات منتشر شده در این وبگاه عموما منتشر شده از وبگاه بازاندیش می باشد و کمتر مقاله ای از دیگران بر روی وب سایت قرار می گیرد. تا آنجایی که من می دانم وب سایت بازاندیش در برخی موارد به کتاب ها و مقالات ایشان (آقای احمد عابدینی-اصفهان، اگر منظور شما ایشان است) ریفرنس داده است و ظاهرا فقط یک مقاله با نام میراث یتیمان از ایشان بر روی وب سایت قرار گرفته است که نام ایشان بیان گردیده است. اگر مقاله یا نوشته ای دیگر بر روی سایت قرار دارد که متعلق به ایشان است بفرمایید تا نام ایشان نیز ذکر گردد.
    با تشکر از نظر شما
    موفق و موید بنصر الهی باشید
    خدانگهدار

  18. باسلام
    یک سوال
    نویسنده کتابهای از تومی پرسند چه کسی است
    ودر حقیقت جواب دهنده درجاهایی که مثلا میگوید بنابرتحقیق من یا ….
    این نویسنده کیست

    بازاندیش پاسخ در تاريخ فروردین ۲۱ام, ۱۳۹۶ ۱۰:۳۲ ق.ظ:

    با سلام. تمامی پست ها و نوشته های این وب سایت منتسب به دین پژوهی منتشر می شود و نام نویسندگان منتشر نمی شود.
    انشالا شما نیز به متون بپردازید که گوینده مهم نیست بلگه گفته شده مهم می باشد.
    موفق باشید

  19. سلام لینک های دانلود کتاب از تو میپرسند مشکل داره لطفا تصحیحش کنید

    بازاندیش پاسخ در تاريخ فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۶ ۲:۵۱ ب.ظ:

    ممنون از اطلاع رسانی. در جریان هستیم. فعلا دانلود این فایل ها مقدور نیست.
    موفق باشید

  20. از آشنایی با شما خوشحال شدم مطالب شما رو که خوندم متوجه شدم بسیار انسان ریز بینی هستید و در قران زیاد تدبر کردید اگر چه در مواردی با نظرات شما همداستان نیستم و البته بدیهی هم هست ولی در کل واقعا شما رو انسان ازا اندیشی دیدم که در این زمانه داعش مسلکی غنیمت هست و خیلی ناراحت شدم از برخورد بد متعصبین و تندروهایی که به محض اینکه میبینن کسی با عقایدشون مخالف هست سریع سعی میکنن از دایره تشیع خارجش کنن و حتی تکفیر میکنند.پیشنهاد میکنم در تلگرام هم حضور پیدا کنید و کانال بسازید و ضمنا مطالب بیشتری هم بنویسید من خیلی مشتاق مطالب جدید هستم.یا حق

    بازاندیش پاسخ در تاريخ فروردین ۲۷ام, ۱۳۹۶ ۴:۳۱ ق.ظ:

    سلام. از حسن توجه و نظر شما بسیار ممنونیم. نظرات شما موجب دلگرمی ما می شود. بروزرسانی های سایت از طریق پیامک به اطلاع دوستان می رسد. برای اطلاع پیامکی شماره همراه خود را کامنت کنید.
    با تشکر از شما
    دین پژوهی

  21. ۰۹۳۹….۴۴۳

    بازاندیش پاسخ در تاريخ فروردین ۳۱ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۳ ق.ظ:

    با سلام. شماره شما به سامانه اضافه شد. زین پس پیام های اطلاع رسانی را دریافت خواهید نمود.
    با تشکر

  22. سلام.در یکی از مقالات سایتتان به کتاب گزیده های قرآنی اشاره کردید.متاسفانه من این کتاب را در سایتتان نیافتم.لطفا لینک دانلودش را برایم قرار دهید

    بازاندیش پاسخ در تاريخ فروردین ۳۱ام, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۴ ق.ظ:

    با سلام.
    http://bazandish.com/1394/03/%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1/
    لینک کتاب زندگی برتر (نکات زندگی در قرآن)

  23. سلام.چرا شما به ردیه مقاله مرز بین شرک و توحید پاسخ نداده اید.؟ اگر ممکن است به هر دو ردیه پاسخ دهید.در پاسخ به ردیه اولتان به بسیاری از ایرادات نقاد پاسخ نداده اید.به طور مثال شما درآن مقاله توجه زیاد به واسطه ها را ذم دانسته اید و جناب نقاد پاسخ شما را داده اند.اما شما در ردیه خود راجع به این مطلب سکوت کردید.

    بازاندیش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۷ام, ۱۳۹۶ ۱:۳۳ ب.ظ:

    با سلام. متاسفانه پاسخ به ردیات نیاز به تمرکز و فرصت دارد که در این مجال وقت آن برای کارشناسان ما فعلا مقدور نیست. لذا قضاوت را به عهده شما خواننده گرامی می گذاریم .
    با تشکر از شما دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *